bolehdila roslan marchroslancubasekali campurkanVps airlinesVps cpanel whmVps windowsyang

Posts Tagged ‘skin care’

kulit cantik

Cara Mudah Kulit Cantik dan Lembut Tanpa Alat Solek

Written by Dila Roslan on . Posted in Article

Assalammualaikum dan selamat pagi kepada semua pembaca,

Bila cakap tentang kulit cantik ni, semua perempuan mesti teruja kan? Yelah, mesti nak cantik di pandangan mata suami sendiri..dan penampilan pun terjaga untuk suami yang tersayang. Takkan nak tutup masalah kulit tu dengan alat solek tebal je kan?

Kisahnya, saya ni memang dari dulu tak gemar pakai alat solek…rasanya masa kahwin je pakai kot..punyalah tak suka…sebab bila pakai make up ni rasa macam jadi clown pun ada…dan sudah tentu rasa macam bukan diri yang sebenar…sebabnya, make up ni boleh merubah kejadian muka kita…

Dan saya ni pernah ada masalah kulit..jenuh sangat beli losyen berubat semua tapi tak ada kesan..itulah akibat tak ada ilmu, yang mana sebenarnya saya tak tahu yang kulit saya sebenarnya kurang khasiat…

11947763_959891997383514_7467188949527243446_o

Dan oleh itu, cara penyelesaian masalah kulit ni adalah daripada permakanan kita…sumber utama makanan untuk sel kulit ialah protein..oleh itu kenalah ambil makanan atau minuman yang kaya protein..

Alhamdulillah, saya dah jumpa penyelesaiannya…iaitu ESP Shaklee…tak perlu pakai, tepek atau sapu…hanya bancuh dan minum saja…memang sesuai dengan saya yang tak suka nak sapu krim bagai ni…kisah saya sebelum ini ada di sini.

Dan palin best, bulan ni Shaklee buat promosi ESP…mestilah saya nak borong untuk diri sendiri kan?

ESP_RP_7

 

pengedar-shaklee-malaysia_new

 

 

Testimoni Eczema & ESP 02

Testimoni: Kulit Kering dan Parut Akibat Eczema Hilang Dengan ESP

Written by Dila Roslan on . Posted in Article, Energizing Soy Protein, Testimoni, Testimoni ESP, Women's Health

Assalammualaikum kepada semua pembaca. =)

Saya nak kongsikan pengalaman ‘ngeri’ saya ketika mengandungkan anak kedua pada tahun 2012, Luqman Muhammad. Masa tu, sejak mengandung, saya tidak menghadapi sebarang alahan dan jarang sangat loya, apatah lagi muntah. Namun, apa yang saya perasan, sejak  5 usia kandungan 5 minggu, saya terpaksa berhadapan dengan eczema yang teruk!

Saya selalu gatal dan  menggaru tangan dan kaki sehingga berdarah. Orang kata, bila luka tu yang nikmat kan? Huu…memang nikmat, tapi sekejap je..bila parut ada tu, teruk sangat! Cuba bayangkan saya terpaksa hadapi situasi ini selama 9 bulan lamanya. Saya ketika tu masih bekerja di pejabat, jadi suasana yang sejuk dan kering aircond tu membuatkan kulit saya makin kering dan gatal.

Pernah satu ketika, dek terlampau gatal sangat, saya terpaksa ke klinik untuk injection. selepas tu saya akan mengantuk dan tidur dan tujuannya ialah nak kasi saya rehat dan berhenti daripada terus menggaru. Saya habiskan beribu ringgit untuk membeli losyen yang sesuai, termasuklah jenama mahal seperti Dermalogica. Namun akhirnya, semua masuk ke dalam tong sampah, sebab masalah eczema saya tak pernah hilang.

Keadaan ini berlarutan lamanya sehinggalah saya bersalin. Saya masih menghadapi masalah ini sehinggalah beberapa bulan selepas bersalin. Ketika tu, saya minum ESP seperti biasa lebih kurang 1 sudu sehari memandangkan saya menyusu. Kononya,  1 sudu ESP tu dah cukup untuk bantu pekatkan dan banyakkan susu badan saya.

Testimoni Eczema & ESP 02

 

Testimoni Eczema & ESP

 

Bila saya mula minum ESP 2 sudu setiap hari, saya mula dapat merasakan perubahan yang berlaku. kulit saya yang semakin kering menjadi lebih lembab dan licin. Tiada lagi kulit kering dan menggelupas seperti dulu. Parut-parut juga semakin nipis dan lama-lama pudar.

Ok, baru saya tahu yang selama ini kulit saya kekurangan protein. Sebab itulah kesan eczema ini memakan masa yang lama untuk pulih. Kalaulah saya ambil ESP 3 sudu sehari lebih awal, mungkin saya tidak akan menderita lama aibat eczema ni. Takpelah, belajar dari pengalaman. 1 hidangan ESP ialah 3 sudu besar bersamaan denagn 14 gram protein. Untuk seorang dewasa, dicadangkan untuk ambil 1-2 hidangan ESP sehari.

ESP membekalkan sumber protein yang mencukupi untuk membantu pembentukan sel yang merupakan binaan asas dalam badan kita.

Ok, sekarang banyak belajar dah. Sejak hari itu hingga kini, saya akan pastikan saya minum 1 hidangan ESP setiap hari sebelum sarapan. Nak best lagi, campurkan sekali 1 sachet Collagen Powder.

Semoga perkongsian ini turut memberi manfaat kepada semua =)

Salam sayang.

pengedar-shaklee-malaysia_new

 

 

406683_10151147118937077_958354137_n

Testimoni Shaklee Collagen Powder…Terbukti berkesan!

Written by Dila Roslan on . Posted in Anti-Aging, Kesihatan

Ramai yang tanya bila makan Shaklee Collagen Powder ni, confirm ke nampak kesannya? Ni Dila nak share testimoni mereka yang dah guna Shaklee Collagen Powder..

 

Mereka semua dah merasa keberkesanan Shaklee Collagen Powder….anda bila lagi? Jangan lupa untuk rebut peluang harga runtuh Shaklee Collagen Powder tinggal 5 hari saja lagi, ok….tak pernah murah macam ni…tahun depan belum tentu lagi….nak buat stok pun boleh, sebab expiry date 2014….lama lagi….

KESANKEHILANGAN kolagen

7 Sebab Mengapa Anda Perlu Mengambil Kolagen

Written by Dila Roslan on . Posted in Anti-Aging, Shaklee Products

Nampaknya Shaklee Collagen Powder mengganas lagi…Sana-sini orang pm saya dan tanya pasal Shaklee Collagen Powder…Ada yang tanya, kenapa perlu amik Collagen ni kak? Ok…ni saya kongsikan…

Sebelum tu, kena tahu dulu, Apa itu Kolagen?

Kolagen merupakan protein yang paling banyak terdapat dala badan manusia..Malah, ia menyumbang kepada kira-kira 75% berat dalam tahap kulit yang sihat. Tahap collagen yang sihat meyerlahkan rupa yang sihat dan menampilkan susuk tubuh yang muda

Sebab dan Kesan Kehilangan Kolagen

Semakin usia meningkat, kolagen dalam badan berkurangan. Muncul tanda-tanda penuaan seperti:

  • Kulit berkedut, kering dan melayut
  • kuku rapuh dan tidak kukuh
  • Rambut halus dan gugur

 

Kesan-kesan dan Faedah-faedah Mengambil Kolagen

    • Anti Penuaan ~ Mengurangkan liang pori-pori, kedutan dan garis-garis halus yang kelihatan.
    • Menghidratkan ~ MELEMBABKAN kulit bagi mengurangi rasa kering dan berkupas pada muka.
    • Mengembalikan Keanjalan Kulit ~ Meningkatkan KETEGANGAN KULIT, KEANJALAN dan KELEMBUTAN.
    • Melicinkan ~ Meningkatkan KELEMBUTAN dan KELICINAN kulit.
    • Menyubur ~ Menggalakkan kuku yang kuat, RAMBUT yang TEBAL dan BERSINAR.
    • Mencerah ~ Mengurangkan pigmentasi, jeragat dan meratakan warna kulit.
  • Menegang ~ Membantu MENEGANG dan MENGANJALKAN PAYUDARA.

 

 

*** Faedah Tambahan : Menyokong kesihatan sesendi dan menguatkan tulang. Bantu mengekalkan otot di dalam mata supaya lembut. Kolagen pilihan saya? Tentunya Shaklee collagen Powder…

Shaklee RSS Collagen terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan. Selepas menggunakan selama 8 minggu, keputusan menunjukkan kulit lebih baik secara menyeluruh

    • Meningkatkan Kelembapan Kulit ~ 90%
    • Mengurangkan Kekasaran dan Kekeringan ~ 75%
    • Meningkat dalam Penampilan Keseluruhan ~ 71%
    • Meningkatkan Kelembutan dan Kelicinan ~ 69%
    • Meningkatkan Pemakaian Kekal Mekap ~ 60%
    • Meningkatkan Keanjalan, Ketegangan dan Elastisiti ~ 55%
    • Meningkatkan Ketebalan Rambut ~ 54%
    • Meningkatkan Keserian, Tona dan Warna Kulit ~ 50%
  • Mengurangkan Garis-garis Halus dan Kedut-Kedutan ~ 18%

 

 

 

481620_10151281572793571_1109740288_n

Dec ’12 Promo: Shaklee Collagen Powder

Written by Dila Roslan on . Posted in Anti-Aging

Nampaknya  ramai yang excited bila tau je Promo Shaklee bulan ni…Apalagi kalau bukan Shaklee Collagen Powder…..memang ramaiyang teringin nak cuba dan inilah masa yang dinanti-nantikan…

Jadi pada bulan Disember ni…harga Shaklee Collagen Powder jatuh menjunam…disebabkan Best Offer daripada Shaklee: Buy 6 Free 1...

Extra bonus bila anda beli set ni:

1. PERCUMA Keahlian Shaklee + Kit Pengedar Shaklee bernilai RM65

2. PERCUMA Caj penghantaran  RM10

3. BONUS RM110

4.  Peluang Perniagaan

 

 

Jadi, apalagi? Jom cuba Shaklee Collagen Powder ni sebelum terlambat…nanti klau out of stock, jangan menyesal ye…

Dila Roslan 0133704341

Shaklee Independent Distributor 853872

Ayu-Raudhah-Bertudung

Ayu Raudhah dan Shaklee

Written by Dila Roslan on . Posted in Article

Alhamdulillah….artis yang cun melecun, Ayu Raudhah kini sudah bertudung..

Semasa Ayu ditanya tentang petua kecantikannya, beliau memberi pelbagai tips modern dan tradisional. Ayu juga mengakui menjaga pemakanan di samping mengamalkan sirap Shaklee…Opps…apa tu? Owh…rupa-rupanya beliau amalkan VIVIX SHAKLEE….

Herbal Blend® Multi-Purpose Cream

Written by WonderMum on . Posted in Daily Care


Shaklee Daily Care

Multipurpose Cream

  • Krim yang menenangkan ini telah diuji secara klinikal di mana ia dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kak.
  • Dingin, bermentol dan tidak berminyak.
  • Diperbuat daripada estrak herba semulajadi yang menenangkan termasuk sage, horse chestnut yarrow dan rosemary.

Hydrating Cleansing Lotion

Written by WonderMum on . Posted in Enfuselle

Shaklee Nutriwhite

Hydrating Cleansing Lotion

Emulsi berkrim ini bertindak menanggalkan kotoran, bahan pencemaran dan mekap tanpa menjejaskan lapisan minyak semulajadi kulit.

  • Emolien yang kaya serta tambahan Vitamin E menjadikan kulit halus, seimbang dan berseri
    • Mencerahkan tona kulit
    • pH yang seimbang
    • Hipoalergenik

Purifying Cleansing Gel

Written by WonderMum on . Posted in Enfuselle

Shaklee Nutriwhite

Purifying Cleansing Gel


Gel berbusa bertindak dengan lembut untuk menyingkirkan bahan pencemaran, mekap dan minyak berlebihan.

  • Bahan-bahan khas serta tambahan Vitamin E menjadikan kulit terasa segar dan lembut
  • Mencerahkan tona kulit
  • pH yang seimbang
  • Hipoalergenik
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Comments

keen~

|

simple.. boleh cuba ni.. ^_^

mama

|

ngeri juga gmbr keputihan tu.tp benar..

Dieyna

|

ESP yang mengagumkan…

%d bloggers like this: