2015readingtekananmengandungi:postedmengandungi:Voip vpsuntukmencegah atau menyembuhmenyembuh merawat mendiagnos

Posts Tagged ‘Garlic’

Migraine-Headache

3 Tips Mudah Legakan Migrain Secara Semulajadi Tanpa Ubat

Written by Dila Roslan on . Posted in 1001 Tips, Article, Shaklee Products, Tips Sihat

Saya terpanggil untuk berkongsi kisah benar yang berlaku pada saya hujung minggu lepas.

Sekarang ni kan musim panas dan terik, jadi nak keluar rumah tu memang fikir beberapa kali sebelum buat keputusan nak keluar untuk selesaikan urusan tertentu. Dan ditakdirkan, masa menghadiri jemputan rumah terbuka Sabtu lalu, saya diserang Migrain lagi..maklumlah, panas terik sepanjang perjalanan dari Ampang ke Klang. Orang tua-tua kata, “panas dalam”, maksudnya haba panas tu dah tersimpan dalam badan dan naik ke kepala hingga terjadinya Migrain.

Sudah cukuplah asyik makan ubat setiap kali diserang Migrain dulu. Dan saya bertekad nak sembuhkan secara semulajadi kali ini. Jadi, saya ikhtiar dengan tips ini:

1. Minum air kosong sebanyakknya

air-kosong-Atasi-Sembelit-Bayi-dan-Kanak-kanak-2

Antara sebab awal sakit kepala sebelum melarat ke Migrain ialah disebabkan kurangnya meminum air kosong. Darah akan menjadi lebih pekat sehingga mengganggu peredaran darah. Haba yang terperangkap juga antara penyebab Migrain. Jadi, tingkatkan pengambilan air kosong untuk menampung kekurangan bendalir dalam badan.

2. Urut di Belakang Tengkuk

migraine-headaches

Saya sering urut dibahagian tengkuk untuk redakan ketegangan otot dan salur darah yang berada dalam keadaan tertekan. Nukmat juga kalau urut dengan minyak aromaterapi yang melegakan dan menenangkan..hihi

2. Makan atau minum Air Halia dan Bawang Putih

ginger-garlic-pack

Dalam kes saya, kalau silap makan seperti termakan makanan yang “banyak angin” seperti pulut, mesti senang kena Migrain. Kalau perut kosong lambat diisi pun macam tu juga. Perut mungkin akan diserang gastrik dan melarat ke Migrain. Jadi, saya minum air campuran Halia mentah yang ditumbuk dan dimasukkan ke dalam air tesebut. Kalau tak mujarab juga, saya akan kunyah bawang putih mentah. Ha..lepas tu, rasalah sendawa menderu keluar. Lagi best kalau muntah terus…sebab selalunya bila muntah baru rasa lega sikit..Dan memandangakn dalam peti sejuk tak ada pula stok halia mentah, jadi saya telan je Pepermint Ginger Shaklee sebanyak 3 biji dan Garlic Shaklee sebanyak 22 biji. Kasi cepat sikit…hihi..

GARLIC

peppermint-ginger-plus

Love Your Heart

Written by WonderMum on . Posted in Group C

Shaklee Group C (Targeted Health Care)

Love Your Heart

Masalah jantung merupakan punca utama kematian di Malaysia juga global. Kebiasaannya, penyakit ini tidak mempunyai sebarang tanda. Serangan jantung atau strok yang pertama mungkin jua merupakan peluang terakhir buat anda!

Program Shaklee Love Your Heart disusun khas untuk membekalkan nutrien yang penting dalam mengekalkan jantung yang kuat dan sihat.

Kebaikan:

  • Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok
  • Membantu mengekalkan tahap kolestrol yang sihat
  • Membantu mengekalkan tekanan darah normal

Set ini mengandungi:

1. Lecithin
2. Garlic
3. Omega Guard
4. Vita-E Complex
5. Energizing Soy Protein

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Immune Booster

Written by WonderMum on . Posted in Group B

Shaklee Group B (Advanced Health Care)

Immune Booster

Setiap hari, tubuh sering terdedah kepada serangan bakteria, kuman dan virus berbahaya yang mengancam sistem imun kita.

Nutrisi yang baik penting dalam menentukan kekuatan sistem imun. Shaklee menawarkan supkemen untuk menguatkan sistem imun anda dan perlindungan yang lebih baik.

Kebaikan:

  • Menguatkan sistem imunisasi*
  • Membantu melawan demam selsema viasa*
  • Menentang kerosakan akibat radikal bebas*

 

Set ini mengandungi:

1. Sustained Release Vita-C
2. Nutriferon
3. Zinc Complex
4. Garlic

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Super Detox

Written by WonderMum on . Posted in Group B

Shaklee Group B (Advanced Health Care)

Super Detox

Adakah anda mengalami salah satu dari masalah berikut?

  • Jerawat/ Kulit kusam
  • Selalu berasa lesu dan kurang bertenaga
  • Sakit kepala berulang
  • Rasa gatal, emosi tidak menentu
  • Radang pada kulit
  • Alahan
  • Ekzema

Simptom di atas menunjukkan yang tubuh anda mungkin mempunyai toksin yang berlebihan. Program Shaklee Supe Detox dapat membantu mengeluarkan toksin dan bahan buangan daripada badan untuk mengembalikan tubuh yang sihat.

Kebaikan:

  • Membantu menyingkirkan toksin merbahaya daripada badan*
  • Meningkatkan meningkatkan kesihatan hati*
  • Meningkatkan seri wajah*
  • Meningkatkan sistem imun terhadap jangkitan badan*

Set ini mengandungi:

1. Garlic
2. DTX Complex
3. Alfalfa Complex 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Garlic

Written by WonderMum on . Posted in Heart Health

Shaklee Heart Health

Garlic

Membantu mengekalkan tekanan* darah normal
Kajian menunjukkan yang bawang putih berupaya meningkat kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah normal serta tahap kolestrol apabila diambil sebagai sebahagian daripada diet harian yang sihat. Kajian makmal menunjukkan yang Allicin, sebatian yang terdapat di dalam bawang putih, mempunyai pelbagai manfaat termasuk dalam memberi sokongan untuk mengekalkan tahap kesihatan mikro organisma lain dalam:

  • Membantu mengekalkan tekanan darah normal dan tahap kolestrol.*
  • Menggalakkan kesihatan kardiovaskular.*
  • Memelihara tahap kesihatan mikro organisma penting.*
  • Formulasi Shaklee yang unik.*
  • Menggabungkan faedah kesihatan bawang putih dengan faedah antioksidan spearmint dan rosemary.*

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Comments

keen~

|

simple.. boleh cuba ni.. ^_^

mama

|

ngeri juga gmbr keputihan tu.tp benar..

Dieyna

|

ESP yang mengagumkan…

%d bloggers like this: