rasa menahansaya(jimatTest dedicated serverTop ten vpsminta laparperutcontinue readingoleh

Posts Tagged ‘ESP’

borong ESP

10 Sebab Kenapa Orang Borong ESP Shaklee

Written by Dila Roslan on . Posted in Article, Energizing Soy Protein

Assalammualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca..

Maaf kerana lama tak bersiaran…Dua hari ni sibuk membalut…balut apa? Ha ni dia..

ESP_shaklee

Ini ialah Energizing Soy Protein daripada Shaklee…kenapa orang borong banyak bulan ni?

Sebabnya,

1. ESP membantu pembinaan semula otot dan kulit. Ia mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat penyembuhan luka serta kurangkan kesan parut.

2. ESP menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.

3. Membantu mengurangkan paras kolestrol

4. ESP menyokong sistem imunisasi badan yang membantu mencegah migrain, insomnia dan tekanan.

5. ESP menggalak sistem peredaran darah yang sihat.

6. ESP kaya dengan isoflavones, yang membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.

7. ESP menggalak payudara yang sihat dan anjal

8. ESP menggalak prostat yang sihat.

9. ESP membaiki pigmentasi untuk masalah rambut (gugur dan uban) serta masalah kulit (kedut dan kesan tua)

10. ESP membekalkan tenaga berpanjangan dengan kebaikan protein berkualiti tinggi.

Saya minum ESP 2 kali sehari untuk mendapat kebaikan di atas..anda dah cuba?

pengedar-shaklee-malaysia_new

kulit cantik

Cara Mudah Kulit Cantik dan Lembut Tanpa Alat Solek

Written by Dila Roslan on . Posted in Article

Assalammualaikum dan selamat pagi kepada semua pembaca,

Bila cakap tentang kulit cantik ni, semua perempuan mesti teruja kan? Yelah, mesti nak cantik di pandangan mata suami sendiri..dan penampilan pun terjaga untuk suami yang tersayang. Takkan nak tutup masalah kulit tu dengan alat solek tebal je kan?

Kisahnya, saya ni memang dari dulu tak gemar pakai alat solek…rasanya masa kahwin je pakai kot..punyalah tak suka…sebab bila pakai make up ni rasa macam jadi clown pun ada…dan sudah tentu rasa macam bukan diri yang sebenar…sebabnya, make up ni boleh merubah kejadian muka kita…

Dan saya ni pernah ada masalah kulit..jenuh sangat beli losyen berubat semua tapi tak ada kesan..itulah akibat tak ada ilmu, yang mana sebenarnya saya tak tahu yang kulit saya sebenarnya kurang khasiat…

11947763_959891997383514_7467188949527243446_o

Dan oleh itu, cara penyelesaian masalah kulit ni adalah daripada permakanan kita…sumber utama makanan untuk sel kulit ialah protein..oleh itu kenalah ambil makanan atau minuman yang kaya protein..

Alhamdulillah, saya dah jumpa penyelesaiannya…iaitu ESP Shaklee…tak perlu pakai, tepek atau sapu…hanya bancuh dan minum saja…memang sesuai dengan saya yang tak suka nak sapu krim bagai ni…kisah saya sebelum ini ada di sini.

Dan palin best, bulan ni Shaklee buat promosi ESP…mestilah saya nak borong untuk diri sendiri kan?

ESP_RP_7

 

pengedar-shaklee-malaysia_new

 

 

12032075_10153829830594928_1326462745211686007_n

Testimoni ESP: Kulit Lebih Berseri dan Badan Kekal Kurus Selepas Bersalin

Written by Dila Roslan on . Posted in Article, Testimoni ESP

Hari ni saya nak share tentang kisah seorang akak ni…tak sangka, dulu punyalah tak suka ESP sampai sedekah kat orang…tapi rupa-rupanya ESP nilah yang membantunya dari mengandung hingga bersalin dan menyusukan anak. Ni kisah beliau:

12072792_970967939609253_6451054189101112494_n

 

Antara masalah yang dihadapi kak Nadiah ni:

> Ketika Mengandung:

– Perut selalu lapar dan minta diisi. ESP bantu kawal selera makannya.

-Kulit jadi makin ‘glowing’ dan lembab sejak amalkan ESP.

> Selepas Bersalin:

– Teruskan ESP untuk bantu kekal kenyang dek kerana menyusukan anak. Badan pun kekal kurus macam dulu-dulu!

12032075_10153829830594928_1326462745211686007_n

Alhamdulillah, hikmah akak ni ‘sedekah’kan ESP nya kepada kakak beliau, sekarang terus jatuh cinta sampai tak mahu berpisah lagi dah dengan ESP tu kan! Mesti kakak pun untung sebab dapat rasa kebaikan ESP tu sendiri. Best tak, bila makin berusia, makin cantik dan berseri!

pengedar-shaklee-malaysia_new

Testimoni Eczema & ESP 02

Testimoni: Kulit Kering dan Parut Akibat Eczema Hilang Dengan ESP

Written by Dila Roslan on . Posted in Article, Energizing Soy Protein, Testimoni, Testimoni ESP, Women's Health

Assalammualaikum kepada semua pembaca. =)

Saya nak kongsikan pengalaman ‘ngeri’ saya ketika mengandungkan anak kedua pada tahun 2012, Luqman Muhammad. Masa tu, sejak mengandung, saya tidak menghadapi sebarang alahan dan jarang sangat loya, apatah lagi muntah. Namun, apa yang saya perasan, sejak  5 usia kandungan 5 minggu, saya terpaksa berhadapan dengan eczema yang teruk!

Saya selalu gatal dan  menggaru tangan dan kaki sehingga berdarah. Orang kata, bila luka tu yang nikmat kan? Huu…memang nikmat, tapi sekejap je..bila parut ada tu, teruk sangat! Cuba bayangkan saya terpaksa hadapi situasi ini selama 9 bulan lamanya. Saya ketika tu masih bekerja di pejabat, jadi suasana yang sejuk dan kering aircond tu membuatkan kulit saya makin kering dan gatal.

Pernah satu ketika, dek terlampau gatal sangat, saya terpaksa ke klinik untuk injection. selepas tu saya akan mengantuk dan tidur dan tujuannya ialah nak kasi saya rehat dan berhenti daripada terus menggaru. Saya habiskan beribu ringgit untuk membeli losyen yang sesuai, termasuklah jenama mahal seperti Dermalogica. Namun akhirnya, semua masuk ke dalam tong sampah, sebab masalah eczema saya tak pernah hilang.

Keadaan ini berlarutan lamanya sehinggalah saya bersalin. Saya masih menghadapi masalah ini sehinggalah beberapa bulan selepas bersalin. Ketika tu, saya minum ESP seperti biasa lebih kurang 1 sudu sehari memandangkan saya menyusu. Kononya,  1 sudu ESP tu dah cukup untuk bantu pekatkan dan banyakkan susu badan saya.

Testimoni Eczema & ESP 02

 

Testimoni Eczema & ESP

 

Bila saya mula minum ESP 2 sudu setiap hari, saya mula dapat merasakan perubahan yang berlaku. kulit saya yang semakin kering menjadi lebih lembab dan licin. Tiada lagi kulit kering dan menggelupas seperti dulu. Parut-parut juga semakin nipis dan lama-lama pudar.

Ok, baru saya tahu yang selama ini kulit saya kekurangan protein. Sebab itulah kesan eczema ini memakan masa yang lama untuk pulih. Kalaulah saya ambil ESP 3 sudu sehari lebih awal, mungkin saya tidak akan menderita lama aibat eczema ni. Takpelah, belajar dari pengalaman. 1 hidangan ESP ialah 3 sudu besar bersamaan denagn 14 gram protein. Untuk seorang dewasa, dicadangkan untuk ambil 1-2 hidangan ESP sehari.

ESP membekalkan sumber protein yang mencukupi untuk membantu pembentukan sel yang merupakan binaan asas dalam badan kita.

Ok, sekarang banyak belajar dah. Sejak hari itu hingga kini, saya akan pastikan saya minum 1 hidangan ESP setiap hari sebelum sarapan. Nak best lagi, campurkan sekali 1 sachet Collagen Powder.

Semoga perkongsian ini turut memberi manfaat kepada semua =)

Salam sayang.

pengedar-shaklee-malaysia_new

 

 

kurus-dengan-cinch-tea

Minum Energizing Soy Protein (ESP) Boleh Kurus?

Written by Dila Roslan on . Posted in Article, Breastfeeding, Breastfeeding Set (Set Bersalin), Energizing Soy Protein, Shaklee Products, Testimoni ESP

Assalammu’alaikum para pembaca yang budiman sekalian.

Bulan ni Shaklee buat promosi ESP Buy 6 Free 1..

Bila bercakap tentang ESP ni, saya teringat, inilah supplemen pertama yang saya cuba dulu semasa mengandungkan anak sulung saya, Syafie.

Saya mampu beli ESP saja masa tu. Alhamdulillah, semasa bulan Ramadhan, saya mampu puasa penuh sebulan walaupun tengah sarat mengandung dan sibuk dengan kerja pejabat. Pejabat pun kena naik turun tangga, ok! Dan ramai yang tegur saya kurus (eh, badan tak naik sangat je) masa mengandung.  Tapi perut naik tu, mestilah kan…

Syukur saya kerana Allah memperkenalkan saya dengan ESP..pada waktu itu, saya minum ESP campur Vico beserta  3 biji kurma setiap waktu sahur dan dapat bertahan hingga waktu berbuka.

Macam mana saya boleh tahan puasa dan tidak berasa begitu lapar sepanjang hari?

285161_423611291036714_1594153605_n

 

Rupa-rupanya ESP ni mempunyai Indeks Glisemik yang rendah…Makanan yang mempunyai IG rendah ni sifatnya, melepaskan  tenaga secara perlahan-lahan, membuatkan kita rasa lebih kenyang dan kurang rasa nak makan. Jadi, kesimpulannya, ESP ni sesuai untuk ibu mengandung untuk mengelakkan rasa yang terlalu lapar ketika berpuasa serta untuk mereka yang sedang berdiet dan nak kurus.

Selain tu, kalau ibu-ibu yang sedang menyusukan anak pun, memang selalu cepat rasa lapar. Maklumlah, bila menyusu ni lemak pun dibakar juga ye..jadi, para ibu yang rasa makan banyak semasa menyusu ni disarankan untuk turut minum ESP supaya kekal kenyang dan badan pun kekal kurus!

 

Terima kasih kerana membaca!

 

Glycemic-Index-Chart

Minum ESP Untuk Kurus?

Written by Dila Roslan on . Posted in Kesihatan

Ya, ESP bantu mengekalkan berat badan anda…macam mana tu? Salah satu ciri istimewa ESP ialah mempunyai nilai Indeks Glisemik yang rendah iaitu sebanyak 39…

Apa maksud Indeks Glisemik (GI) rendah ni? Makanan yang mempunyai GI yang rendah memecahkan  gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos dalam sistem badan anda. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah adalah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang.

Dalam erti kata lain, ESP bantu kita rasa lebih kenyang dengan lebih lama, jadi kuranglah makan ye…

Ni graf tentang bagaimana GI dalam ESP bertindak memecahkan gula dengan perlahan-lahan..

Nampakkan, macam mana ESP mengawal paras gula dalam darah…dan seterusnya membantu menahan rasa lapar!

Teringat masa mengandungkan anak pertama, bila malam-malam lapar je, memang saya cari ESP ni…minum…terus kenyang…kan lebh elok daripada duk makan tengah malam…ehhe…

Jom kita baca sikit tentang Indeks Glisemik ni….

 

Glycemic Index is a scale of 0-100 rating foods on how quickly they turn into sugar in your blood.  To develop this scale white bread is used as the standard and other foods are compared to it.  If they are digested and absorbed by the body at the same rate or faster than white bread they have a higher glycemic index.  The longer it takes for the food to be digested into sugar and absorbed by body  the lower the glycemic index of that food.

Why does the rate of foods turning into sugar matter?

Lower glycemic index foods have proven certain benefits for health including:

1. Help control hunger and keep you full longer, therefore can help with weight loss

2. Help control blood sugar.  This can cause you feel more energetic since the sugar in your blood is more stable.

3. Help manage type II diabetes

4. Help lower cholestrol

5. Decrease risk of heart disease

 How can you use the Glycemic Index when choosing foods?

The glycemic index should NOT be your only tool when deciding which foods to eat.  Certain foods like watermelon have a high glycemic index but watermelon is still a nutritious food providing vitamins and minerals including antioxidants.   The following tips can be used to include low glycemic index foods as part of a healthy diet:

1. Include vegetables, fruits and low fat milk (2%, 1% or skim) with your meals.  Doing this will lower the glycemic index of your complete meal.

2. Choose one low glycemic index food at each meal.  You can find the glycemic index of many foods here: www.glycemicindex.com

3. Exchange high glycemic index grains for low glycemic alternatives.  Good example is eating whole wheat bread and not white bread!

4.  Adapt recipes by replacing the high glycemic foods with lower alternative.  For example, use barley instead of rice when making soups.

Here is the Glycemic Index of certain foods.  For a more detailed list: www.glycemicindex.com

Jadi apa lagi, dah alang-alang ESP tengah harga menjunam dan mendadak ni, jom pakat beli borong ESP beli 6 percuma 1…Hanya sehingga 31 Oktober 2012..susah nak dapat harga ESP jatuh menjunam macam ni…

Apa yang anda akan dapat dari Pakej Harga Runtuh ESP?

1. 6 tin ESP + PERCUMA 1 tin ESP bernilai RM150 (SM)/RM155 (SS) (JIMAT 14% !!)

2. Keahlian Shaklee PERCUMA bernilai RM65 + Kit Pengedar Shaklee PERCUMA (JIMAT RM65!!)

3. Beli ESP pada HARGA AHLI (JIMAT 19% !!)

4. Caj penghantaran HANYA RM10 untuk kesemua  7 tin ESP

5. Semua ESP mempunyai tarikh luput MAC/JUN 2014. Masa untuk simpan stok!

 

Berminat, cepat-cepat hubungi saya sebelum tawaran ni tamat=)

DILA ROSLAN 0133704341

ESP Promo (800x566)

Kenapa Bayar Lebih Bila Anda Boleh Jimat Lebih?

Written by Dila Roslan on . Posted in Shaklee News

Assalammu’alaikum kepada pembaca semua…apa lagi yang anda boleh jimat bulan ni…jom, dapatkan peluang EXTRA JIMAT ni 😎

 

Bila anda membeli 6 tin ESP, anda akan dapat:

1. 6 tin ESP + PERCUMA 1 tin ESP bernilai RM150 (SM)/RM155 (SS) (JIMAT 14% !!)

2. Keahlian Shaklee PERCUMA bernilai RM65 + Kit Pengedar Shaklee PERCUMA (JIMAT RM65!!)

3. Beli ESP pada HARGA AHLI (JIMAT 19% !!)

4. Caj penghantaran HANYA RM10 untuk kesemua  7 tin ESP

5. Semua ESP mempunyai tarikh luput MAC/JUN 2014. Masa untuk simpan stok!

 

Memang jimat kan?Jadi apa tunggu lagi? Jom borong ESP!

Dila Roslan

0133704341

 

ESP 2

2 Penyakit Yang Paling Ditakuti Akibat Kekurangan Protein

Written by Dila Roslan on . Posted in Kesihatan

Protein…owh protein….jangan ambil mudah kepentingannya ye…sekiranya anda tidak gemar mengambil makanan yang berprotein tinggi, anda berisiko menghidapi gejala maltrunisi…apa itu malnutrisi?

MALNUTRISI:
-adalah disebabkan oleh pengambilan gizi yang tidak seimbang, yang mana sesetengah nutrien adalah berkurangan atau berlebihan atau diambil dalam perkadaran yang tidak betul.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Comments

keen~

|

simple.. boleh cuba ni.. ^_^

mama

|

ngeri juga gmbr keputihan tu.tp benar..

Dieyna

|

ESP yang mengagumkan…

%d bloggers like this: