denganShared hosting reviewsekali…bergambarSuper cheap hostingkeputihan article postednanti?digunakan yangVps windowsWeb space hostingyang

Archive for October, 2013

Collagen Shaklee

Collagen Powder- Dulu Dengar Je, Sekarang Baru Tahu!

Written by Dila Roslan on . Posted in Article, Testimoni, Testimoni Collagen Powder, Women's Health

“Kulit makin lembab…”

“Bila pakai bedak tu rasa licin dan rata aje….tak payah pakai pelembab pun….”

Wah! Sedar tak sedar ada lagi 7 hari sahaja lagi sebelum Promosi Shaklee Collagen Powder berakhir…Agak sibuk sikit memenuhi permintaan pelanggan untuk memborong Shaklee Collagen Powder!! Dan komen-komen diatas adalah antara feedback yang saya dapat daripada pelanggan setia yang memborong Collagen Powder…

Dah lama saya teringin nak cuba Collagen ni…tapi masa mengandung tak kesampaian, lepas tu breastfeed pula…dan akhirnya waktu yang dinantikan pun tiba….

Ia bermula selepas Aidiladha lalu, saya cuba sendiri Collagen Powder yang hot ni…baru je pakai 5 hari, kulit rasa licin, lembab dan pipi agak gebu..bila picit-picit pipi rasa macam melantun gitu…hihi..best kan? dan yang paling ketara ialah bibir yang kering merekah dah tiada! Tumit kaki yang pecah-pecah pun makin hilang…

Sekarang ni saya suka usap pipi sendiri…sebab rasa lembab semulajadi…tak perlu pakai krim pelembab…dan yang paling bestm kulit kering akibat Eczema pun makin nipis dan hilang…….

Wow…ni baru 5 hari, cuba bayangkan lepas habis sekotak nanti? Tak sabar nak tunggu dan lihat kesannya selepas 15 hari…

Setelah sangat berpuas hati dengan hasil yang positif, saya mengambil keputusan untuk borong terus bulan ni…memandangkan promosi bulan Oktober ni sangat menguntungkan…yelah, beli 6 kotak, percuma 1 =)\

Buat yang tak pernah mencuba lagi, masa nilah nak cuba Collagen Powder pada harga yang amat murah! nak kongsi dengan kawan-kawan dan saudara mara pun boleh..dapat banyak lagi keuntungan seperti gambar dibawah..

 

Promo Collagen Shaklee

Tu dia….banyakkan benefit bila beli Shaklee Collagen Powder Buy 6 Free 1 ni….Apa tunggu lagi…7 hari je lagi sebelum tawaran berakhir…Lepas ni jangan menyesal pula =) ok setakat ini dulu untuk kali ni…jumpa lagi di lain entry, inshaAllah…

pengedar shaklee malaysia_new

 

buffet

9 Makanan Anda Perlu Elak Dalam Diet Anda

Written by Dila Roslan on . Posted in Article, Slimming

Setiap orang mempunyai tubuh badan yang berbeza.Sesetengah orang mungkin sedang berusaha untuk menambahkan berat badan manakala sesetengah yang lain terpaksa menjaga setiap makanan yang disuap ke mulut mereka kerana ingin menurunkan berat badan. Jika anda ingin menjadi lebih sihat dengan diet harian anda, elakkan makan makanan yang diproses dan ambil lebih banyak makanan yang segar.

Terdapat lebih kurang 9 contoh jenis makanan dan minuman yang anda perlu elakkan dalam diet harian anda untuk mendapatkan pemakanan yang sihat dan seimbang. Jika anda menghadapai masalah untuk tidak mengambil makanan ini sekaligus, cuba usaha untuk tidak mengambil makanan ini satu persatu untuk mengurangkan pengambilannya secara perlahan-lahan. Jika anda menggantikan makanan ini dengan makanan yang lebih berkhasiat dan segar, anda boleh mengurangkan risiko terhadap beberapa penyakit dan masalah kesihatan.

  1. 1.Soft Drinks / Minuman bergas
    Seperti yang kita semua tahu, soft drinks adalah sejuk, segar, manis, dan addictive. Kebanyakan soft drinks mengandungi kandungan kafein yang tinggi. Penggemar minuman jenis ini mungkin secara tidak sedar mencetuskan kebergantungan dan addiction terhadap air bergas dan ber-kafein ini.

    Minuman bergas ini hampir tidak mempunyai sedikit khasiat pun, oleh itu ia perlu dibuang jauh-jauh dari diet harian anda. Tambahkan pengambilan air dan the serta jus buah-buahan jika anda memerlukan gula.

  2. 2.Minuman Kedai Kopi
    Seperti minuman bergas, sesetengah penggemar kafein mungkin memenuhi keperluan mereka dengan minuman kopi. Samada kopi o’ atau kopi susu rendah kalori, kebanyakan kopi di kedai hari ini mengandungi creamer, gula, dan penambah perisa yang lain.

    Jika anda memerlukan kafein, order kopi o kosong dan tambah sedikit susu, creamer, atau gula mengikut keperluan anda sendiri.

  3. 3.Produk kaya tepung
    Anda patut mengelakkan roti putih dan produk yang mengandungi tepung yang diperkaya. ‘Tepung yang diperkaya’ menunjukkan yang tepung tersebut telah di ‘bleached’ dan kehilangan khasiat yang berharga. Sebaliknya untuk langkah yang lebih bijak, anda bolehlah membeli roti penuh gandum dan pasta.
  4. 4.Roti, kek, dll
    Roti keju yang besar dan muffin yang bersaiz penumbuk anda bukanlah pilihan yang baik untuk diet harian anda. Saiz makanan seperti ini kadangkala di luar kawalan anda. Kebanyakan makanan ini mengandungi tepung yang diperkaya, gula dan lemak tepu yang tinggi.

    Jika anda membaca label makanan, pastikan anda memeriksa samada makanan tersebut mengandungi minyak yang dihidrogenkan dari marjetin atau tidak. Sekalipun ada tertulis ‘tanpa lemak tepu’ pada label makanan, periksa kandungan nutrisi makanan tersebut. Sesetengah pengeluar makanan mempromosikan makanan mereka dengan mengatakan kurang lemak. Jika anda ragu-ragu, periksa kandungan bahan yang digunakan.

  5. 5.Makanan / Minuman pek segera (instant)
    Sekarang ini di mana-mana sahaja dapat kita lihat pelbagai jenis makanan dan minuman segera. Dan makanan dan minuman jenis inilah yang paling banyak dibeli oleh kebanyakan daripada kita disebabkan jadual harian yang padat. Oleh itu anda memerlukan sesuatu yang mudah dan pantas.

    Makanan dan minuman segera ini juga mempunyai rasa yang sedap dan lazat. Tetapi tahukak anda bahawa kebanyakan makanan segera ini mempunyai kandungan garam dan penambah perisa yang tinggi? Manakala minuman segera pula mengandungi kandungan gula dan creamer yang tinggi.

    Dengan pengambilan makanan dan minuman segera ini, anda tidak boleh mengawal kandungan garam, gula, dan krimer ke dalam badan anda. Pengambilan jenis makanan dan minuman ini boleh memudaratkan tubuh badan anda dalam jangka masa yang panjang. Oleh itu, anda perlu tahu mengawal makanan dan minuman seperti ini, atau yang lebih baik cuba mengelakkannya kerana kebanyakannya juga mengandungi kandungan kalori yang tinggi.

  6. 6.Makanan dalam tin
    Kebanyakan makanan dalam tin pula mengandungi penambah perisa yang sangat tinggi. Selain itu, kandungan garam di dalamnya juga adalah sangat tinggi. Walaupun makanan dalam tin ini sangat berguna ketika keadaan kecemasan atau darurat, tetapi jangan jadikan ia sebagai makanan harian anda.
  7. 7.Makanan bergoreng
    Setiap makanan bergoreng mengandungi kalori tersembunyi. Sesetengah restoran mungkin menggunakan minyak yang mengandungi lemak tepu, atau makanan digoreng then mentega atau telur yang banyak. Oleh itu, anda perlu mengurangkan pengambilan makanan bergoreng.

    Jika sesekali anda teringin makan makanan bergoreng, anda bolehlah menggoreng sendiri makanan tersebut supaya anda boleh memilih sendiri minyak yang baik dan menyesuaikan dengan resepi anda.

  8. 8.Makanan segera
    Siapa yang tak suka burger dan french fries kan? Memang sedap, tapi anda perlu mengelakkan makanan segera dari diet harian anda. Kebanyakan makanan segera ini di goreng di dalam minyak dan jarang-jarang mempunyai vitamin dan mineral yang diperlukan tubuh badan. Hadkan pengambilan makanan segera kepada 1 – 2 kali sahaja setiap bulan.
  9. 9.Snek buah
    Kenapa anda makan snek buah padahal anda boleh makan buah yang sebenar? Walaupun sesetengah jenama snek buah mungkin menambah vitamin dan mineral yang diperlukan tubuh badan ke dalam snek buah mereka, snek seperti ini juga mungkin mengandungi gula dan perisa tambahan. Pilihlah makanan semulajadi dan segar daripada makan makanan yang diproses seperti ini.

credit

pengedar shaklee malaysia_new

keputihan wanita

MASALAH KEPUTIHAN WANITA – PUNCA & CARA RAWATAN

Written by Dila Roslan on . Posted in Article, Keputihan, Kesihatan, Women's Health

Keputihan atau lelehan lendir yang keluar dari faraj wanita ada pelbagai sifatnya dan berbeza di antara seorang wanita dengan yang lain.
keputihan wanita
Keputihan biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Lazimnya, jika keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan.
Sama juga jika keputihan bersifat berlendir dan tidak berbeku seperti susu basi atau berubah berbau hanyir, atau terdapat radang dan kegatalan pada faraj menandakan jangkitan.
PUNCA KEPUTIHAN:
Keputihan atau lendir faraj berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan, penyakit dalaman. Wanita mempunyai kitaran haid yang dipengaruhi oleh hormon.
Keputihan akan bertambah cair ketika ovulasi dan bertambah likat ketika hampir haid.
Wanita yang dalam keadaan terangsang seksualnya juga boleh menambahkan lagi keputihan yang dialaminya.
Keadaan stres mental juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan.
Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibat ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit.

Penyakit yang paling biasa menyebabkan perubahan lendiran faraj adalah jangkitan seksual seperti Bacterial vaginosis, Candida vaginitis, Trichomonas vaginitis, Gonorea, Chlamydia atau herpes.
Setiap satu jangkitan mempunyai sifat lendiran dan bauan tertentu. Dapatkan nasihat doktor untuk memastikan bahawa keputihan itu adalah cuma lendiran faraj biasa dan bukannya disebabkan oleh jangkitan.
Jika anda aktif dalam melakukan hubungan kelamin, maka anda perlu menjalankan ujian pap smear dan pemeriksaan pelvis.
Gunakan alas seluar dalam (panty liner) untuk mengurangkan lendiran dan radang pada kemaluan.
Ubat-ubatan untuk jangkitan adalah khusus dan ada kalanya perlu diulangi rawatannya. Suami atau pasangan seksual juga dinasihatkan untuk menjalani rawatan.
Jawapan disediakan oleh Pakar Runding Perbidanan dan Sakit Puan, Pusat Perubatan Darul Ehsan (DEMC), Shah Alam, Selangor, Dr. Fairuz A’shikin Abd. Kadir.
PETUA TRADISIONAL UNTUK RAWATAN KEPUTIHAN:
Cara Pertama
1. Ambil secekak pucuk pegaga dengan akarnya sekali dan bersihkan.
2. Kemudian anda rebuslah pucuk pegaga tadi bersama 2 gelas air bersih.
3. Masukkan sedikit garam kedalam air rebusan itu.
4. Setelah mendidih ,biarkan ia sehingga sejuk.
5. Apabila air rebusan telahpun sejuk,anda tapislah air rebusan itu.
6. Minum air tersebut 2 kali sehari.
7. Amalkan sehingga masalah keputihan dan rasa gatal itu sembuh.
Cara Kedua
1. Ambil 12 helai daun sireh dan bersihkanya.
2. Kemudian anda sediakan 1 liter air suam.
3. Ramas kesemua daun sireh tadi bersama-sama air suam tadi.
4. Tapislah air tersebut.
5. Gunakan air tapisan untuk mencuci bahagian alat sulit anda.
6. Selain dapat menghilangkan rasa gatal dan bau, petua ini juga dapat merapatkan kembali bahagian alat sulit wanita.
7. Lakukan sehingga anda dapat mengatasi masalah keputihan yang dialami.
Perhatian: Petua tradisional ini hanyalah alternatif untuk rawatan yang didapati dari orang-orang tua terdahulu. Bagaimanapun anda dinasihatkan berjumpa dengan doktor supaya tidak ada kesan sampingan dikemudian hari.

 SUPPLEMEN YANG SESUAI UNTUK MERAWAT KEPUTIHAN:

Saya memilih untuk mengambil Shaklee Alfalfa bagi mearwat keputihan…Memang produk yang mendapat sambutan ramai keran fungsinya seperti kacip fatimah…bukan sahaja mampu merawat keputihan, tapi juga mampu meningkatkan hubungan kelamin isteri..

Alfalfa

 

Berminat untuk dapatkan produk ini? Hubungi saya untuk harga istimewa =)

pengedar shaklee malaysia_new

1385895_579592565423750_1141894295_n

Apa Kelebihan Puasa Hari ‘Arafah?

Written by Dila Roslan on . Posted in Article, Tips Rohani

1394128_575483452489220_1326154226_n

Pada 14 Oktober (Isnin) adalah bersamaan 9 Zulhijjah yang mana pada hari tersebut para jemaah haji akan melakukan Wuquf di bukit Arafah. Maka disunatkan bagi yang tidak mengerjakan ibadah haji untuk berpuasa pada hari tersebut.

Antara Istimewanya HARI ARAFAH

1. Syaitan Menjadi lebih kecil pada Hari Arafah

Rasulullah s.a.w. bersabda:

“Tidak dilihat Syaitan pada mana-mana hari yang ia lebih kecil, lebih hina, lebih tertewas, dan lebih marah berbanding HARI ARAFAH, dari sebab apa yang ia lihat dari penurunan rahmat, pelepasan Allah Taala terhadap perkara-perkara yang besar, kecuali apa yang diperlihatkan kepadanya pada hari Badar. Maka dikatakan: Apakah yang ia lihat pada hari Badar? Baginda bersabda: Ia melihat Jibrail mengatur para Malaikat.”

2) Sebaik-baik doa adalah pada hari Arafah:

Rasulullah s.a.w bersabda :

“Sebaik-baik doa adalah DOA PADA HARI ARAFAH, dan sebaik-baik apa yang dikatakan olehku dan rasul sebelumkuku adalah: ‘Tiada tuhan melainkan Allah, hanya Dia tiada sekutu bagi-Nya. Milik-Nya segala kerajaan dan milik-Nya segala pujian, dan Dia terhadap setiap sesuatu Maha Berkuasa’.”

 

Sumber: Islamic Parenting Network

pengedar shaklee malaysia

bayi tidur

Tips Tidurkan Si Manja Anda!

Written by Dila Roslan on . Posted in Article, Baby, Breastfeeding

Beberapa tip yang boleh anda cuba untuk menidurkan bayi. Mungkin selepas ini bayi anda tidak perlukan buaian lagi

1. Riba bayi
Ini sesuai untuk bayi yang masih kecil agar dapat keselesaan serta lena dalam tidur. Sambil menggerakkan paha anda serta mengusap lembut kepala mereka dapat melekakan mereka untuk tidur. Dalam masa yang sama bayi tidak boleh dipaksa jika mereka belum bersedia atau belum selesa untuk tidur.

2. Dodoikan anak
Dengan memeluk erat akan memberikan keselesaan kepada bayi apabila berada didalam dakapan anda. Dalam masa yang sama ia akan terjaga bila anda meletakkan mereka sebelum mereka benar-benar lena.

3. Dukung Pada Bahu
Dukung bayi anda di bahu sambil menggerakkan badan serta menepuk-nepuk lembut belakang bayi agar mereka bertambah selesa

4. Dukung Muka Ke Bawah
Cara begini akan memberi keselesaan pada bayi terutamanya bayi yang mengalami masalah kembung perut. Dengan mengurut perlahan-lahan dari atas ke bawah.

5. Tepuk Bayi
Ini lebih sesuai apabila bayi akan berasa selesa apabila anda dengan diri mereka dekat. Anak-anda akan merasakan selamat bila mereka ada benar-benar dalam dakapan anda. Peluk anak anda dan tepuk secara beirama.

6. Makanan Awal
Adakalanya apabila bayi lapar akan membuatkan mereka sukar untuk melelapkan mata. Oleh itu sebelum anda menidurkan mereka pastikan anak anda dalam keadaan kenyang. Selain minum susu anda boleh menyuapkan mereka makanan mengikut kesesuaian dan rehatkan mereka sebelum tidur.

7. Urutan Pada Bayi
Urutan diseluruh badan bayi termasuk tangan, kaki. Lakukan urutan selama lakukan selama lima minit sebelum bayi tidur agar dapat memberi keselesaan pada bayi.

 

pengedar shaklee malaysia

1377026_608661852506532_1898616767_n

Magic Class for WonderMum Network

Written by Dila Roslan on . Posted in Article, Bisnes Shaklee, Jutawan, Side Income, Work-At-Home-Mom (WAHM)

Alhamdulillah….sabtu lepas, 5 October, saya telah menganjurkan “Magic Class” khas untuk susur galur saya di WonderMum Network…Kelas bermula pada pukul 2.30petang dan berakhir pada pukul 5.30petang…padat sungguh agenda pada hari itu…dan pelbagai topik telah dibentangkan oleh leaders WonderMum Network…kelas ini diadakan khas untuk mereka yang masih baru dalam Shaklee dan sebagai ulangkaji buat mereka yang telah lama menyertai Shaklee…lebih istimewa, kelas ini dipantau oleh Presidential Master Shareeza Hashim….Jom kita layan gambar…

1380726_608593209180063_877841286_n

Tengah khusyuk menerangkan Shaklee Marketing Plan – Topik kegemaran =)

1374264_608593252513392_245484975_n

Para peserta yang bersemangat untuk mendengar dari mula sehingga habis kelas

1380759_608593425846708_2141560386_n

Jemputan khas..pakar IT dari JStudio..

1378826_10201473490693679_1432892576_n

Bergambar kenangan bersama anak cucu dari Group Permata Jutawan Shaklee

Dan akhir sekali….apalagi kalau bukan acara makan-makan….ada sate, kek, kuih muih, buah-buahan…pendek kata sampai penuhlah meja tu…Alhamdulillah…semua gembira dan pulang dengan cas-cas positif!

1377026_608661852506532_1898616767_n

1379791_608593332513384_812634799_n

Cupcakes Red Velvet ditempah khas untuk PM Cery….

993698_10201162577519467_1520005489_nDan akhir sekali…bergambar kenangan bersama semu peserta…

Alhamdulillah…rata-rata anak cucu gembira dan pulang dengan semangat baru!

“Tahniah Dila….klas tadi memang sangat-sangat best…Tahniah berjaya anjurkan klas yang hebat…”

Syukur, bila ilmu yang dicurahkan dihargai dan dipraktikkan….dan semoga lebih ramai mendapat manfaat daripada Shaklee =)

Ingin sertai kami untuk menjana pendapatan dengan Shaklee? hubungi saya untuk keterangan lanjut..

pengedar shaklee malaysia

Muslim-Work-From-Home-Mums

Suri Rumah 5 Angka….Kini Realiti!

Written by Dila Roslan on . Posted in Article, Bisnes Shaklee, Jutawan

Ahamdulillah, pada Jun 2013 genap setahun saya fokus pada bisnes Shaklee…Ketika arwah ayah saya meninggal dunia pada akhir Jun 2012, saya meletakkan jawatan sebagai Jurutera dengan  matlamat saya ketika itu adalah untuk memudahkan saya pulang ke Kuantan menemani ibu saya yang tinggal bersama adik lelaki.

Selain itu, saya bertekad untuk membesarkan anak-anak sendiri di rumah tanpa bantuan pengasuh.

Dan akhirnya, saya mengambil keputusan untuk berhenti kerja ketika saya baru sahaja dinaikkan pangkat sebagai “Engineer Grade A”. Pada ketika itu, saya telah memilih bisnes Shaklee sebagai PENDAPATAN UTAMA walaupun ketika itu saya baru bergelar Supervisor dengan bonus hanya RM1500…

Kini, setelah setahun berlalu, saya mampu bergelar Suri Rumah dengan pendapatan 5 angka!

Dalam masa setahun, pendapatan saya meningkat sebanyak 10 kali ganda…

Saya percaya, ini adalah hikmah daripada keputusan saya untuk berhenti kerja dan menjaga anak-anak sendiri…dan Allah telah menghadiahkan sesuatu yang jauh lebih baik..

Saya tahu, ramai ibu di luar sana yang seperti saya…mahu menjaga dan membesarkan anak-anak sendiri, dan dalam masa yang sama mahu menjana pendapatan sampingan untuk meningkatkan ekonomi keluarga…

Sekiranya anda berminat untuk menjana pendapatan dengan Shaklee, jangan teragak-agak untuk hubungi saya untuk mendaftar..kami mempunyai kumpulan sokongan yang bagus dan sudi berkongsi pelbagai tips untuk menjalankan bisnes ini…

Ini masanya untuk anda berubah….lakukan perubahan demi diri sendiri, keluarga dan agama…

Salam Hormat,

Dila Roslan

Shaklee Independent Distributor: 853872

Phone/Whatsapp: 0133704341

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Comments

keen~

|

simple.. boleh cuba ni.. ^_^

mama

|

ngeri juga gmbr keputihan tu.tp benar..

Dieyna

|

ESP yang mengagumkan…

%d bloggers like this: