Reliable web hostingSetup vpsShared hosting reviewshakleeturningwalkingUnmanaged dedicated server hostingsemua…apacontinueWeb space hosting

Archive for October, 2012

Vitamin-B

Bagaimana Memilih B-Kompleks yang baik?

Written by Dila Roslan on . Posted in Kesihatan, Shaklee News

Memang banyak vitamin B Kompleks di pasaran..tapi, macam mana caranya nak memilih B Kompleks yang terbaik?

Tips untuk memilih B-Kompleks yang terbaik:

  1. Mengandungi kesemua 8 Vitamin – B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin sebagaimana dinyatakan dalam RDA (kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama)
  2. Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin.
  3. Pastikan jurang peratusan nilai harian B1, B2, B3 dan B12 tidak terlalu besar

Pilihan saya? semestinya Shaklee B Complex..

Mengapa Pilih Shaklee B-Complex?

  1. Mengandungi 8 komponen penting Vitamin B termasuk 100% Biotin dan asid folik. (Kesemua 8 komponen ini perlu ada untuk mendapat keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna. Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan Vitamin B dalam tubuh.
  2. Vitamin B adalah Vitamin larut dalam air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sitem pencernaan.

 

Manfaat Utama Shaklee B Complex:

  1. Menukar makanan kepada tenaga – Bantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga sekaligus megurangkan keletihan/kelesuan
  2. Melawan tekanan – Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia
  3. Membantu tumbesaran – Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecatatan otak atau tulang belakang.
  4. Mengurangkan masalah kelumumur, rambut beruban dan gugur – Membaiki masalah kulit kepala, kelumumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut
  5. Baik untuk mata – Mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian/fokus
  6. Mencegah anemia – membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merawat atau mencegah anemia
  7. Meredakan senggugut – baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman
  8. Mencegah perlcche (kerekahan mulut) –
  9. Detoksifikasi – meredakan alahan

Selamat Memilih!

Dila Roslan 0133704341

Glycemic-Index-Chart

Minum ESP Untuk Kurus?

Written by Dila Roslan on . Posted in Kesihatan

Ya, ESP bantu mengekalkan berat badan anda…macam mana tu? Salah satu ciri istimewa ESP ialah mempunyai nilai Indeks Glisemik yang rendah iaitu sebanyak 39…

Apa maksud Indeks Glisemik (GI) rendah ni? Makanan yang mempunyai GI yang rendah memecahkan  gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos dalam sistem badan anda. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah adalah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang.

Dalam erti kata lain, ESP bantu kita rasa lebih kenyang dengan lebih lama, jadi kuranglah makan ye…

Ni graf tentang bagaimana GI dalam ESP bertindak memecahkan gula dengan perlahan-lahan..

Nampakkan, macam mana ESP mengawal paras gula dalam darah…dan seterusnya membantu menahan rasa lapar!

Teringat masa mengandungkan anak pertama, bila malam-malam lapar je, memang saya cari ESP ni…minum…terus kenyang…kan lebh elok daripada duk makan tengah malam…ehhe…

Jom kita baca sikit tentang Indeks Glisemik ni….

 

Glycemic Index is a scale of 0-100 rating foods on how quickly they turn into sugar in your blood.  To develop this scale white bread is used as the standard and other foods are compared to it.  If they are digested and absorbed by the body at the same rate or faster than white bread they have a higher glycemic index.  The longer it takes for the food to be digested into sugar and absorbed by body  the lower the glycemic index of that food.

Why does the rate of foods turning into sugar matter?

Lower glycemic index foods have proven certain benefits for health including:

1. Help control hunger and keep you full longer, therefore can help with weight loss

2. Help control blood sugar.  This can cause you feel more energetic since the sugar in your blood is more stable.

3. Help manage type II diabetes

4. Help lower cholestrol

5. Decrease risk of heart disease

 How can you use the Glycemic Index when choosing foods?

The glycemic index should NOT be your only tool when deciding which foods to eat.  Certain foods like watermelon have a high glycemic index but watermelon is still a nutritious food providing vitamins and minerals including antioxidants.   The following tips can be used to include low glycemic index foods as part of a healthy diet:

1. Include vegetables, fruits and low fat milk (2%, 1% or skim) with your meals.  Doing this will lower the glycemic index of your complete meal.

2. Choose one low glycemic index food at each meal.  You can find the glycemic index of many foods here: www.glycemicindex.com

3. Exchange high glycemic index grains for low glycemic alternatives.  Good example is eating whole wheat bread and not white bread!

4.  Adapt recipes by replacing the high glycemic foods with lower alternative.  For example, use barley instead of rice when making soups.

Here is the Glycemic Index of certain foods.  For a more detailed list: www.glycemicindex.com

Jadi apa lagi, dah alang-alang ESP tengah harga menjunam dan mendadak ni, jom pakat beli borong ESP beli 6 percuma 1…Hanya sehingga 31 Oktober 2012..susah nak dapat harga ESP jatuh menjunam macam ni…

Apa yang anda akan dapat dari Pakej Harga Runtuh ESP?

1. 6 tin ESP + PERCUMA 1 tin ESP bernilai RM150 (SM)/RM155 (SS) (JIMAT 14% !!)

2. Keahlian Shaklee PERCUMA bernilai RM65 + Kit Pengedar Shaklee PERCUMA (JIMAT RM65!!)

3. Beli ESP pada HARGA AHLI (JIMAT 19% !!)

4. Caj penghantaran HANYA RM10 untuk kesemua  7 tin ESP

5. Semua ESP mempunyai tarikh luput MAC/JUN 2014. Masa untuk simpan stok!

 

Berminat, cepat-cepat hubungi saya sebelum tawaran ni tamat=)

DILA ROSLAN 0133704341

pregnan

6 Supplemen Yang Diperlukan Oleh Ibu Mengandung

Written by Dila Roslan on . Posted in Baby, Kesihatan

Salam hujung minggu semua….pagi tadi sempat jumpa doktor pakar sakit puan untuk monthly check up saya…Alhamdulillah, semua dalam keadaan baik…

Penting ya ibu mengandung mengambil supplemen yang mencukupi…Masa mengandungkan anak pertama dulu, saya hanya kenal Shaklee ESP, insyaAllah mengandung anak kedua kali ni saya ambil sepenuhnya vitamin Shaklee…Ada 6 jenis kesemuanya..

rahim

6 Sebab Allah Jadikan Wanita Mempunyai Rahim

Written by Dila Roslan on . Posted in Shaklee Products

Salah satu perbezaan ketara antara lelaki dan wanita ialah wanita mempunyai rahim…Kenapa agaknya Allah mencipatakan rahim untuk wanita?

1. Dia bekerja dengan Allah untuk jadi ‘kilang’manusia. Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh. 7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap di waktu itu sembahyang terbaik darinya.

2. Cuti bersalin juga sehingga 60 hari. Cuti ini bukan cuti suka hati tapi, cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah. Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang. Sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya.

3. Satu lagi berita gembira untuk wanita, sepanjang dia mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya..lahir saja bayi, seluruh dosanya habis.. Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak beranak? Marilah kita pegang kepada tali Allah. Seandainya wanita tu mati sewaktu bersalin, itu dianggap mati syahid.. Allah izinkan terus masuk Syurga.

4. Untuk peringatan semua wanita yang bersuami : Seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.

5. Di akhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan Pahala tambahan yang banyak dia terima di atas segala kebaikan suaminya yang tak disedari. Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat, dia tak nak masuk syuga tanpa suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga. Di dunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat. Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala tambahan ini.

6. Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat di dalam dan di luar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung di tambah lagi dengan dosa-dosa yang lain. Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka denganNya. Dan semua lelaki fahami hati naluri seorang wanita & isteri agar tidak derhaka denganNYA.

sumber artikel di sini

______________________________________________________________________________________________________

Jadi, kaum wanita jangan mengeluh letih membawa perut yang besar masa mengandung ye…sememangnya Allah jadikan sesuatu itu bersebab….bukan dengan sia-sia…

Have a nice day!

Dila Roslan

0133704341

132303_456235771082475_604880462_o

Shaklee Vitamin C kehabisan seluruh Malaysia?

Written by Dila Roslan on . Posted in Kesihatan, Shaklee News, Shaklee Products

Shaklee Vitamin C khabarnya kehabisan lagi di seluruh Malaysia…Amboi….famous sungguh produk Shaklee yang satu ni…Kenapa? Sbb batch kali ni mempunyai tambahan kandungan baru…iaitu Citrus Bioflavonoid…ooh…patutlah cepat je laku…

 

Tapi taktakpe, walaupun dah habis di semua branch Shaklee seluruh Malaysia, saya masih ada stok….khas untuk pelanggan Wondermum, anda boleh dapatkan daripada saya…Tapi sementara stok masih ada sahaja ye…

Hubungi saya secepat mungkin sebab stok ni sangat sangat terhad…

Dila Roslan 0133704341

ESP Promo (800x566)

Kenapa Bayar Lebih Bila Anda Boleh Jimat Lebih?

Written by Dila Roslan on . Posted in Shaklee News

Assalammu’alaikum kepada pembaca semua…apa lagi yang anda boleh jimat bulan ni…jom, dapatkan peluang EXTRA JIMAT ni 😎

 

Bila anda membeli 6 tin ESP, anda akan dapat:

1. 6 tin ESP + PERCUMA 1 tin ESP bernilai RM150 (SM)/RM155 (SS) (JIMAT 14% !!)

2. Keahlian Shaklee PERCUMA bernilai RM65 + Kit Pengedar Shaklee PERCUMA (JIMAT RM65!!)

3. Beli ESP pada HARGA AHLI (JIMAT 19% !!)

4. Caj penghantaran HANYA RM10 untuk kesemua  7 tin ESP

5. Semua ESP mempunyai tarikh luput MAC/JUN 2014. Masa untuk simpan stok!

 

Memang jimat kan?Jadi apa tunggu lagi? Jom borong ESP!

Dila Roslan

0133704341

 

Recent Comments

keen~

|

simple.. boleh cuba ni.. ^_^

mama

|

ngeri juga gmbr keputihan tu.tp benar..

Dieyna

|

ESP yang mengagumkan…

%d bloggers like this: